رئيس التحرير

علاء الجمل

رئيس التحرير

علاء الجمل

بث مباشر

Loading...

كتاب وآراء

ألبومات

محافظات

أرصاد وفضاء

قاتل نيرة أشرف يكشف سبب جريمته: مفروض أهلها يتحاكموا معايا

Sunday 26 يونيوe 2022 | 12:06 PM

كشف قاتل طالبة المنصورة، أمام المحكمة، عن اللحظة التي فكر فيها في قتلها، قائلاً: “فكرت في قتلها لما يئست واتهددت وتعبت عايز أرد اعتباري لأني اتهنت واشتريت السكينة قبل الجريمة بكام يوم، وفي رمضان اللي فات بعتت لي تهديد، وقالت لي هبعت لك ناس وبعتولي بلطجية لحد بيتي وأهل المنطقة عارفيني وعارفين قرايبي”.

وتابع: “محاولتش أقتلها قبل كده وكان بييجي في دماغي أقتلها، بس أنا كنت بقول لأ مش عايز أوصلها لكده، لحد ما جه اليوم ده وقولت خلاص مفيش أمل ولو أنا سكت عن كده أنا اللي هتأذي وممكن تعمل هي حاجه فيا وأخر ناس بعتوهم طلعوا عارفين أهلي مرضوش يعملوا حاجه فيا”.

اعترافات قاتل طالبة المنصورة

وأكمل: “يوم الجريمة كان عندي امتحان وكان فيه أتوبيس ركبت فيه وقولت أستناها وهي داخلة الجامعة وكنت بتمنى وأقول يارب تيجي متأخر عشان ما اقتلهاش واليوم يعدي لكني ببص لقيتها في الباص”.

وتابع: “أنا أخدت السكينة عشان أدافع عن نفسي وفي نفس الوقت جيت في اليوم ده قولت لو حصل فرصة هنتقم لنفسي وهي جات في اليوم ده وقعدت في الباص وأنا واقف عشان أركب وشوفتها عماله تتريق وتضحك واتعصبت واتضايقت اللي هو انتي تستاهلي بقى”.

وأضاف: “الباص بياخد من المحلة للمنصورة نص ساعة، وهي قعدت تكلم واحدة جنبها مش عارف اسمها إيه وأنا طول الطريق أقول لنفسي بلاش وفي نفس الوقت ألاقيها عماله تكلم اللي جنبها وتتريق وتضحك واستنتجت إنهم بيتكلموا عليا وأنا من قبل كده شايل منها ولو تصرفاتها في الباص كانت في حالها وعادية كنت هتغاضى عن قتلها”.

وأكمل قاتل طالبة المنصورة: “لكن أنتي اللي دمرتي حياتي وقاعده تضحكي وتستفزيني ولما وصلنا هي نزلت الأول وما اتكلمتش معاها لأنها كان ممكن تتبلى عليا وتقول بيعتدي عليا ومش فاكر أوي ضربتها ازاي”.

ووجه القاضي سؤالاً لقاتل نيرة أشرف عن مفهوم الحب عنده فأجاب: “بيكونوا متجوزين ويسيبوا بعض اللي يزعل ويأثر في الواحد إنك تبقى كويس مع حد والحد ده يستغلك ويضحك عليك الناس ويقل منك ويبهدلك إنما الحب قبلنا وبعدنا مفيهوش مشكلة، مشكلتي مش إنها رفضتني، ولو ده السبب كنت قتلتها من زمان، أنا عايز أقول مفيش حاجه تبرر اللي أنا عملته لكن كل واحد بيعمل حاجه بيكون غصب عنه لكن أهلها المفروض يتسألوا ويتحاكموا”.

image 2 2

0 تعليق

0 أضف تعليقs

أضف تعليق

Your email address will not be published.

أخبار متعلقة

Contact Us